dijous, 21 d’agost del 2008

Descens 705
High 2.435
Low 1.250

L’Etapa d’avui, tot i ser de transició, ja que consisteix en flanquejar la Vall de l’Ubaye per les muntanyes, no es una etapa tranquil·la ja que cal pujar el Col Mirandol, on hem d’empènyer la bici durant tota la pujada per fortes rampes.

El dia comença com va acabar la nit. Aquesta vegada amb un bon esmorzar a Villa Morelia. Hem decidit sortir mes tard ja que no pensem que l’etapa sigui excessivament llarga i volíem recuperar l’esforç del dia anterior.

Sortim a les 10,30. Fa calor. Enfilem de nou la carretera cap a la Condamine-Châtelard. Hi ha transit. Alguns camions passen molt a la vora. Arribem a la Condamine-Châtelard on, per sort, deixem la carretera i anem seguint les marques d’un recorregut BTT pel camí que va per l’altre costat del riu durant uns tres quilòmetres, fins que ens retrobem amb la carretera de nou. La seguim uns 500 metres i agafem a la dreta, sempre seguint les marques del recorregut BTT, per una pista que puja, en direcció cap al fort Roche la Croix.

La pista està en força mal estat i te bones rampes. Pugem per una zona de bosc fins arribar a una cruïlla i seguim a l’esquerra el GR en direcció cap a Meyronnes. A l’altra banda de la vall veiem el Fort de Tornoux, una fortificació amb una llarga muralla que baixa cap a la vall.

Arribem a Meyronnes desprès de baixar una rampa de ciment. Creuem ràpidament la carretera per anar a buscar, sempre seguint les marques de BTT, l’antic camí que puja cap a St-Ours per mig dels prats i que, tot i que en algunes parts està una mica malmès, es perfectament ciclable. El camí va fent corbes entre prats i supera còmodament els 250 metres de desnivell que separen les dos localitats.

A partir de St-Ours (1.775 m.), hem de superar el fort desnivell de 700 m. fins al coll de Mirandol per un camí no ciclable i amb fortes pendents pel vesant sud de la muntanya. Fa calor i la pujada es esgotadora. La superem amb esforç i lentament.

Finalment arribem al coll, la darrera dificultat del dia, i nomes ens queda agafar el camí que talla transversalment la muntanya en direcció a Fouillouse i que es perfectament ciclable. Davant nostre apareix imponent l’Aiguille de Chambeyron (3.311 m.), una imponent massa de roca que domina i tanca la vall de Fouillouse.

Al contrari de la pujada, aquesta vesant es perfectament ciclable, encara que l’Angeles fa gran part a peu doncs al ser un flanqueig, se li enganxen els grans pedals de descens.

Passem un ramat de bens i ens quedem una estona mirant com els gossos controlen el ramat. Es certament increïble, van reagrupant a les ovelles i treballen sensa parar. Baixem per una trialera fins a trobar la pista que ens portarà al poble, on dormirem a la Gîte Les Granges de Fouillouse.

Fouillouse es una de les petites poblacions que hi ha a les altes valls de l’Ubaye, i que pràcticament vivien aïllades fins a principis del passat segle de la resta del país. Es un lloc tranquil, amb gent que fa excursions, però sense aglomeracions.

La Gîte es bonica, però força senzilla i bàsica en el serveis que ofereix, si be son suficients pel que necessitem. Es la clàssica “cutredat” francesa, així, al temps que van de progres, gastem productes Champion en una taula sense ni estovalles.

Ja hem fet la meitat del recorregut d’aquest any.