dimarts, 19 d’agost del 2008

GR 5 - Etapa 12 - La Chalp (Arvieux) – Mont Dauphin.

Total Km. 42,10
Temps Mov. 3:13:00
Temps Atur 1:51:00
Temps Tot. 5:04:00
Asc 1.315
Descens 2.071
High 2.500
Low 910

Avui l’etapa te menys desnivell, i aquest es fa en la seva major part en l’ascensió al Coll de Furfande, que es troba nomes començar l’etapa.

El matí es fresc, però el dia es presenta amb força núvols que fan pensar en la possibilitat que el temps s’espatlli a mig mati, pel que decidim marxar una mica mes d’hora.

Avui el Guim ens acompanyarà amb bicicleta fins al Coll de Furfande, ja que la composició de l’etapa no permet fer avituallaments. No li fem cas dels seus comentaris respecte a un camí que va fer el dia anterior i que ens portaria cap al camí de la Furfande i, des de la Chalp, agafem la carretera en forta baixada que havíem pujat el dia anterior, fins a arribar a Arvieux, quan en realitat, des de la Chalp podíem haver sortit per una petita carretera que porta a Le Coin, i de d’alli agafar un petit camí que porta fins a les primeres paelles de la pista del Coll de Furfande. Ens hauríem estalviat passar per carretera i no hauríem perdut desnivell.

La pujada al Coll de Furfande supera 1.000 metres de desnivell des de Arvieux (1.545 m.) en menys de 10 km. Es una pista amb fortes rampes. Pugem primer pel bosc fins al Plan du Vallon, on el bosc comença a clarejar i la pista empitjora. Després d’un revolt, veiem el coll a sobre nostre, però encara llunya. Ens queden mes de 300 metres de desnivell que anem pujant per mitjà de paelles.

El dia es va obrint, i sembla que encara tindrem sort i no ens mullarem. Per fi, arribem al coll. Al fons veiem entre núvols el massís dels Ecrins, i darrere nostre el Coll de l’Izoard. Hem superat el principal desnivell del dia i ara toca baixar.

La pista s’acaba al coll i hem d’agafar el corriol que porta cap a les Granges de Furfande. Aquí ens deixa el Guim, que retorna a buscar el cotxe, per marxar cap a Mont Dauphin, final d’etapa, mentre nosaltres seguim el GR que flanqueja la muntanya.

El camí es perfectament ciclable. A sota nostre veiem les Granges de la Furfande. Un grup de granges a on pujaven a portar les pastures a l’estiu des de la vall. Hi ha al menys 20 casetes molt ben conservades, fet remarcable, especialment si tenim en compte que no hi ha cap carretera que hi arribi.

El dia continua tapat, però sembla que vol obrir-se i el camí es perfectament ciclable. A sota veiem les Granges de la Furfande. Un grup de granges a on pujaven a portar les pastures a l’estiu des de la vall. Hi ha al menys 20 casetes molt ben conservades, fet remarcable, especialment si tenim en compte que no hi ha cap carretera que hi arribi.

Nomes veiem una casa habitada. Passem entre les cases i enfilem en direcció cap al Col Garnier, per a desviar-nos abans d’arribar en direcció al Col St-Antoine (2.458 m.). De nou torna a tocar empènyer les bicicletes doncs el corriol puja de valent. Arribem al coll i continuem pel GR que aquí està força malmès i no podem pujar a la bici en els primers metres.

Una vegada superat el tram, ja podem pujar i baixar muntats pràcticament tota l’estona fins al Col du Lauzet (2.223 m.), on comença la pista al costat d’un petit i bonic llac. En aquest punt hi ha l’opció de baixar pel GR de vianants, però es una baixada llarga i amb molts trossos poc ciclable, pel que nosaltres triem baixar per la llarga pista que en 22 kms.

De baixada, ens porta fins a Mont Dauphin, una altra de les construccions militars d’en Vauvan, on entrem per la porta superior i sortim per la porta inferior, fins a arribar a Mont Dauphin Gare, al costat de l’estació del tren, a on ens instal·lem a l’hotel Lacour, clàssic hotel de carretera sense cap encant.

Ha estat una etapa tranquil·la i a la que el temps ens ha respectat malgrat la por inicial. Quan estem sopant, cau un xàfec.