divendres, 24 d’agost del 2007

GR 5 - Etapa 5 - Servoz - Les Contamines

El dia és clar i radiant. Avui fem una etapa de transició fins a les Contamines. És una etapa que es podria haver acumulat amb la següent, però preferim anar més tranquils per gaudir del massís del Montblanc que s’alça imponent davant nostre.

Sortim del poble i després de passar el riu, travessem les vies del tren, i seguim en direcció esquerra una pista paral·lela a la via, fins a arribar a una rotonda que ens permet travessar per sota la transitada autopista del Montblanc. Enfilem per una pista asfaltada en direcció cap a Vaudagne i, des d’allà, seguim les senyals del Col de Voza. Pugem entre el bosc travessant prats de pastures i arribem a Charousse, lloc bucòlic entre prats i avets. La vista del Montblanc és extraordinària.

Continuem pujant en direcció al Col de Voza. El camí aviat es converteix en un sender en forta pujada per on baixen els freeriders. Erròniament ens hem ficat en una pista de freeride, enlloc d’anar per una ruta més suau seguint la pista fins a Les Chavants i, des d’allà, en direcció al Col de Voza, però quan ens n’adonem fa massa estona que empenyem les bicis i decidim continuar corriol amunt.

Hem hagut d’empènyer gairebé mitja hora. L’avantatge és que hem anat per una ruta sense trànsit i hem guanyat ràpidament alçada. El sender torna a ésser ciclable, travessem les pistes d’esquí i arribem al Col de Voza (1.653 m.) on gaudim de la immensitat del massís del Montblanc. Ens asseiem a gaudir de la vista a l’estació del tren del Montblanc envoltats de turistes.

Baixem per la pista cap a les Bettieres. Després de passar el poble, trenquem a l’esquera, seguint les senyals del GR. El camí va per l’altre costat de la Vall de Bionnassay, veiem davant nostre, a l’altre costat de la vall, el poble de Bionnassay. El GR segueix enganxat a l’imponent massís, que sentim sobre nostre vigilant. Tot i anar baixant, superem petits desnivells que van acumulant metres i fan de trencacames.

Arribem a Le Champel des d’on el camí baixa directe fins a la vall de Les Contamines. Travessem la carretera i seguim cap a Les Contamines per l’altra costat del riu. Anem seguint camins que voregen prats i passen per davant de petites granges.

Retrobem de nou la carretera quan al fons ja es veuen les primeres cases del poble, lloc on es troba l’Hotel Mont Joly, una mena de motel força agradable que es troba uns dos quilòmetres abans d’arribar al poble. Els propietaris són molt simpàtics i ens atenen amb cordialitat. El sopar és bo i cuidat.

Al vespre passen per Les Contamines els participants de la Marató del Montblanc, cursa que recorre a peu tot el perímetre del Montblanc. Es tracta d’una proba extenuant. Els animem i ens n’anem a dormir.